A Travellerspoint blog

-20C a sivatagban / Freezed in the desert

Dunhuang, China

sunny -15 °C

Harom napja megint kozelebb vagyok Europahoz... Eletem eddigi leghosszabb vonatutja (34 ora) es meg ket oras autokazas utan megerkeztunk a Gobi-sivatag oazisaba, Dunhuangba. A tavolsagot jelzi, hogy itt mar ket oraval Peking mogott kar az ido, de az orszaghatarra valo tekintettel a pekingi idot hasznaljak. Emiatt viszont a nap csak 9.30-kor kel...

A vonatut kellemes meglepetes volt, bar kicsit egyhangu taj mellett haladtunk, es az esti takarodo is meglehetosen szigoru: 22-kor egyszeruen lekapcsoljak a villanyt, es onnantol kezdve az ember semmit sem lat :)
A szemelyzet kicsit keson ebresztett minket, igy gyorsan kellett osszekapkodnunk a cuccunkat, de a hajnali 5-kor minket fogado -20 fok gyorsan felebresztett. A vezetonk mar az allomason vart es 2 ora utan egy fagyos recepcio elott allhattunk... A szallodak nagy resze zarva tart, amelyik pedig nem, ott is csak a szobakat futik...

Elso nap
Erkezes utan mar vilagosban indultunk el a Mogao barlangokhoz, ami a Vilagorokseg resze. Magyar vonatkozasa is van - bar Stein Aurelra leginkabb ugy emlekeznek, mint aki a legtopbb tekercset lopta el a barlangokbol :/
Sajat vezetot kaptunk - rajtunk kivul mindossze harom masik ember volt hozzank hasonlo orult aznap :) A barlangok lenyugozoek es hatalmasak, az egyik egy 36m magas ulo Buddhat rejt magaban.

Delutan a homokdunek fele vettuk az iranyt - tevehaton - es az egyik dune tetejerol neztuk vegig a naplementet... Egy eletreszolo elmeny, az ember meg remegni is elfelejt kozben :) Egyetlen oazis volt a dunek kozott - az is befagyott :D

Masodik nap
Hetfon koran reggel keltunk (itt a 8 ora meg hajnalnak szamit) es reggeli utan meg sotetben vagtunk neki aznapi 400 kilometerunknek - az elozo napbol tanulva minden ruhankat magunkra aggatva...
Dunhuangtol 200 km-re a "fekete sivatag" melyen talalhatoak az evezredek alatt formalodott sziklaalakzatok, melyek a vilagon egyedulalloak. Megint megusztuk a turistahadat :) (egy ujabbb elonye, hogy ilyenkor keressuk fel ezeket a helyeket :)), igy teljes csondben jarhattuk vegig a holdbeli tajat. Vegig derult eg es napsutes kisert minket, de ennek hatasa csak delutan 2 es kb.4 kozott erezheto, amikor is egeszen -5-ig is felmelegszik az ido... Sose gondoltam, hogy a hideg fajhat is, de par nap alatt csak megszokja az ember az allando vacogast.

Harmadik nap
Mara mar nem sokminden latnivalo maradt... A varoska hataraban fekszik egy eroditmeny, amit csak azert epitettek, hogy a nalunk brazil szappanoperakhoz hasonlatos kung/fu sorozatokat korhu kornyezetben forgathassak... Mindenesetre latvanyosra sikerult a diszlet :)

A kinai etlap meglehetosen valtozatos, eddig meg nem kellett ketszer ugyanazt ennem:) Kezdjuk elhagyni az ettermek biztonsagos vilagat, tegnap pl. mar a piacon vasaroltunk - persze szigoruan csak friss es szaritott gyumolcsot. Bar az ekszerteknosoket peldal nagyo ajanlottak :) :)

Az ejfel elott indulo vonat Xi'anba visz minket (ujabb egy nap a vonaton),

Posted by danube 21:11 Archived in China Comments (0)

Indulas elott / Before departure

Beijing, China

sunny -4 °C

Nos, nehanyan kozuletek tudjatok, hogy nem szoktam olyan szavakkal dobalozni, hogy "Hideg van"...
Most megis azt kell mondanom, hogy Peking iszonyatosan hideg hely... Nem is a minusz fokok miatt, sokkal inkabb az elviselhetetlenul eros szel az oka. Az emberek leginkabb hattal setalnak, hogy az arcukat vedjek a fagytol. Es ez mar csak rosszabb lesz: tegnap egyutt ebedeltunk Catherine egyik baratjaval, es amikor megtudta, hova keszulunk, a szemei akkorara kerekedtek, amit egy kinainal ritkan latni :):)
Mindegy, par oran belul indul a vonatunk (mar mindent beszereztunk az utra, kozte egy helyi vezetot is:)). es hetfon hajnalban kiderul milyen is a fagyos sivatagi szel... Utana Peking valoszinuleg maga lesz a megtestesult kinai mediterran videk :D

Tegnap elsetaltam a TienAnmen terre, ahol sok turista ugyan nem volt, de annal tobben probaltak nekem a kepeslaptol a Rolexig valamit eladni. A Tiltott varos koruli vararok be van fagyva...
Europai arcokkal nem nagyon talalkozni, de ha veletlenul szembejon egy, jobban megbamul, mint egy helyi :D

Posted by danube 23:06 Archived in China Comments (0)

Udv Pekingbol / Regards from Beijing

Beijing, China

sunny -2 °C

Hat itt lennek... :)
Miutan ma a fel napot vegigaludtam, Catherine-nek meg egy kis dolga akadt delutanig, lejottem setalni a napsutesbe (az ido persze csaloka, mert fuj a szel es hideg van, de a tegnap estehez kepest, amikor is vagy -8C volt, meg igy is tropusi...).

Az ut zokkeno- es alvasmentes volt. Parizsbol ugyan 1 oras kesessel indult a pekingi jarat, de abbol vagy felorat sikerult behoznia. Dicseret illeti az AF-t egyreszt a fedelzeti kiszolgalasert, masreszt, hogy a csomagommal egyutt lephettem be Kinaba :) A gepen francia estet tartottam (gondoltam ennyit a varhato gasztronomiai csodak elott megerdemlek:D): a francia menu brut pezsgovel indult, es languedoc-i cabernet sauvignon tarsult hozza... A camembert es a foetel is izletes volt, es a filmkinalatbol is egy uj francia filmet valasztottam, hogy teljes legyen az elmeny :D:D (ez mar egesz sznobkent hatott :):):))
Ja, meg Legyen On is milliomost is jatszottam, es egeszen 4.000 EUR-ig jutottam :D:D:D
Az allando turbulenciak miatt folyton jart a legikiserok szaja, de a hely amugy is alkalmatlan volt alvasra (most, hogy mar mindenfele jarmuvon utaztam ejszaka, nyugodt szivvel ajanlom a vonatot mindenkinek.

A rengeteg - meg a gepen kiosztott - papirbol kifele menet folyamatosan vettek el egyet-egyet a vamtisztek, es vegul sikeresen belephettem a Kinai Nepkoztarsasagba...
Catherine egybol kiszurt a tomegbol, es egy fel ora mulva mar a lakasan voltunk, majd egy etteremben, ahol megkezdtem az ismerkedest az itteni konyha remekeivel (eddig minden rendben :)). Vacsorara (mar amennyire az en ritmusom szerint hivhatom annak) taiwani specialitasok voltak, es elmondasa szerint minden napra jut eleg ujdonsag :)

A bevasarloutca kivetelevel europai arcot nem nagyon lattam, es egyenlore azt is nehez megszokni, hogy mindenhol rendorok posztolnak (meg a bankautomatak mellett is!).
A legtobb hirdetes mar az Olimpiat reklamozza, mar a repteren is (ahol vicces volt olvasni utlevelkezeleskor a fenyreklamkent futo szoveget: "A vamtisztek szivelyes udvozletuket kuldik, az utasoknak").

Posted by danube 20:35 Archived in China Comments (2)

Holnap indulás! / Leaving tomorrow

Budapest, Hungary

semi-overcast 4 °C

T-1 nap...
Pontosabban még 13 óra...

Beléptem a címűl szolgáló két újév közti időszakba, úgyhogy mindenkinek ezúton is (sokadszorra is...) BUÉK!

Táskák megpakolva... Elképzeléseim - és reményeim - szerint mindent sikerült belesűrítenem két táskába. Tegnap ugyan kicsit aggódtam, hogy a 40 literes hátizsákom önmagában elég lesz, de "szerencsére" egy-két cucc kierőszakolt magának egy válltáskát is;) (különben is, mit vittem volna fel magammal a gépre, és hurcolásztam volna abban a pár órában, amíg is szeretett városom Charles de Gaulle-ra keresztelt repterének vendégszeretét élvezem? :)) Ja, és a jegyzőkönyv kedvéért;): a táskák össztömege 14 kg, mely megegyezik a Norvégiába szállított túlélőkészlet tömegével...
Így néznek ki...

Azt hiszem, tegnap este jutott el teljesen a tudatomig, hogy hova is megyek, és mik vár(hat)nak rám. Még épp időben :)

Ami az elkövetkezendő két napot illeti: holnap (ill. ma) 13.00-kor elhagyom Budapestet (a vicc kedvéért a Pekinggel ellentétes irányban :)), hogy este hétkor ezt az utat visszafelé is megtehessem - csak egy kicsit hosszabb verzióban... Az AF menetrendje szerint itthoni idő szerint hajnali 5-kor érek földet Pekingben, ahol akkor már majdnem dél lesz.

Az éppen aktuális időjárás-előrejelzések szerint mindenhol fagypont körüli napközbeni csúcshőmérséklet és napos idő vár majd (kivéve Xi'an-t, ahol némileg melegebb, de csapadékosabb időt jósolnak).

Szóval: útra fel (de előtte még alvás;))!

Posted by danube 14:50 Archived in Hungary Tagged preparation Comments (0)

Előkészületek / Preparations (5)

Budapest, Hungary

semi-overcast -3 °C

T-5 nap
Ma végre újra sikerült beszélnem Catherine-nel. Ő személy szerint nem sokat érzékel az "internetbénultságból", hacsak azt nem, hogy napok óta használhatatlan az MSN, és most is rendszeresen eltűnt a netről...
Viszont nagyon hatékonyak voltunk: az alábbi térképen látszik az útiterv :) véglegesített formában. Eszerint egy nappal később, 6-án indulunk Pekingből Dunhuangba. Durván 32 óra vonatozás és pár órás buszozás után érkezünk meg a "Selyemút oázisába", ahonnan 3 nap elteltével utazunk vissza Xi'anba, majd újabb 3 nap után Pekingbe. Miután két napig falat mászunk;) búcsúzóul a főváros nevezetességeire is jut pár nap - dióhéjban ennyi.

Szállások és vonatjegyek lefoglalva. Előbbieknél három csillagos szállodákat választott Pekingen kívül, mondván azokban van fűtés is, és hát elég lesz napközben fagyoskodnunk (kivételesen nem ellenkezem :)).
Azt hiszem már csak egy konnektor-átalakító hiányzik igazán a pakkomba...

Posted by danube 15:00 Archived in Hungary Tagged preparation Comments (2)

(Entries 6 - 10 of 14) « Page 1 [2] 3 »