A Travellerspoint blog

Vissza a civilizacioba - es a mediterran korulmenyekhez

Xi'an, China

overcast -2 °C

Szeretek ejszaka megerkezni valahova, ha utazok... Sotetedes utan minden varos egy kulonleges arcat mutatja, minden nyugodtabb, minden mas... Ehhez csak a hajnali erkezesek varazsa foghato. Az ilyen varosok mindig maskent maradnak meg az emlekezetemben, igy Xi'an es Dunhuang is.

Xi'anba egyebkent is szerencses este erkezni: a vonat mielott az allomasra erne, az utolso par kilometert az ovarost korulvevo fal menten teszi meg, ami ilyentajt fenyarban uszik.
Kulonosen jol esik megerkezni egy olyen vegelathatatlannak tuno vonatut utan, mint amilyen a Liu Yuan es Xi'an kozti 22 oras ut volt.
Az egesz azzal kezdodott, hogy 3 orank volt az atszallasra a - mondanom sem kell - futetlen varoteremben, mire kitessekeltek minket a peronra, ahova szo szerint odafagytunk a -22 fokban, pedig csak 10 percet kellett varni a vonatra (Ennyire meg nem vartam vonatot...)A vonaton aztan mar hoseg volt - es zsufoltsag - igy aztan szinte ugyanabban a helyzetben ulhettuk vegig az utat.

Itt Xi'anban mar nem erzem magam annyira egyedul: tegnap egy nemet csalad, ma meg egy amerikai hazaspar kivant nekunk jo etvagyat szeles mosollyal az arcan a reggelinel.
Dunhuangban bezzeg egyetlen "nyugati arcot" nem lehetett latni - persze a helyiek is tobbszor megkerdeztek, hogy hogy jutott eszunkbe ilyenkor a kornyekre mereszkedni :) Alig hagyott egy felorara magamra Catherine a vasutallomason, a szemelyzet 5 percenkent ellenorizte a jegyemet (amikor visszaert, kozoltek, hogy rabiznak, ha lemaradok a vonatrol, az az o sara :)) A gyerekek is ujjal mutogatnak es az utcan is megneznek - Xi'anban mar ugy latszik megszoktak a turistakat (idonkent ossze is futni veluk:)), itt mar angol feliratok is surubben fordulnak elo.

Ja, az idojaras elkenyeztet minket :): -3 es fagypont korul mozog, ugyhogy elgondolkoztunk, hogy talan rovidnadragban es poloban vagunk neki a varosnak...

A tegnapi "kotelezo program" termeszetesen az Agyaghadsereg meglatogatasa volt. A hely semmihez sem foghato, meg akkor is, ha csak egy kis resze latogathato annak, amit a Han dinasztia csaszara epittetett maganak: 720.000 ember majdnem 40 evig dolgozott rajta ("termeszetesen" minduket kivegeztek...)...
Visszaterve a varosba, megmasztuk a valoszinuleg a vilag leghosszabb egybefuggo varosfalakent megmaradt belso varost korulvevo falat, ami 14 km hosszu. Ha mar ott voltunk, korbe is bicikliztuk :)Este pedig a varos egyik kulonlegessegenek szamito iszlam utcaban vacsoraztunk.

Ma azt hiszem mindent megneztunk amit lehetett, ugyhogy nyugodt szivvel indulok a vasutallomasra :) bar ebben a varosban meg el tudnek kepzelni par napot.
A varosfal kulonleges hangulatot ad a csak neveben regi varosnak. Es szerintem egy varosnak sincs ennyi busza... Neha egesz sort alkotnak az utakon, es mindegyik par percenkent jar. Emellett a taxik sem maradnak penz nelkul persze:)

Posted by danube 03:33 Archived in China

Email this entryFacebookStumbleUpon

Table of contents

Be the first to comment on this entry.

This blog requires you to be a logged in member of Travellerspoint to place comments.

Enter your Travellerspoint login details below

( What's this? )

If you aren't a member of Travellerspoint yet, you can join for free.